'Een weekend vol plannen' - Reisverslag uit Launceston, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu 'Een weekend vol plannen' - Reisverslag uit Launceston, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu

'Een weekend vol plannen'

Door: Daniek Marinus

Blijf op de hoogte en volg Daniek

03 Mei 2015 | Australië, Launceston

Na een lekker ontbijt vertrok ik zaterdag in mijn eentje naar de stad. Launceston is een stad met 100 000 inwoners maar zo voelt het niet. De stad voelt aan als een groot dorp en is daarom heerlijk om in rond te lopen. Ik ben wat winkels in geweest en heb daarna in een cafe geluncht. Normaal ben ik meestal niet alleen als ik ga winkelen en daarom was het tof om als afwisseling alles een keer in mijn eentje te doen. Na de lunch ben ik naar het park dichtbij de stad gegaan en daar heb ik gerelaxed en veel geschreven. Aan het einde van de middag ging ik weer richting huis en ’s avonds heb ik een gezellige avond gehad met Hannah.

Zondag morgen zijn we naar de kerk geweest wat erg interessant was. Er was een mooie preek en het was heel leuk om de verschillen te zien tussen de kerk waar ik in Nederland heenga en de kerk hier in Tasmanie. Ik werd trouwens ook nog even voor de hele kerk voorgesteld waardoor ik zo’n 100 paar ogen op me gericht kreeg. Na de kerk zijn we met het gezin naar het huis van opa gereden. Opa wordt opa genoemt omdat hij geemigreerd is vanuit Nederland. Veel mensen hier in Tasmanie hebben Nederlandse roots. Ook lijkt het alsof iedereen hier familie van elkaar is, een soort groot Volendam zeg maar. Het enige verschil is dat het hier zo lijkt en het in Volendam echt zo is. We gingen naar opa toe omdat Rich hier tijdelijk verblijft. Rich is de broer van Ben (mijn tijdelijke papa) en hij is heel erg ziek. De hele familie, alle ooms en tantes waren er en ik werd als nieuw familielid voorgesteld wat ook echt zo voelde. Met de neven en nichten zijn we naar het park gelopen waar ze een paar apen hebben en hebben we met de jongere neefjes gespeeld in het treinpark. Na het familiebezoek ben ik met Hannah, Ben en Tina naar de Gorge geweest. Dit is het meest adembenemende natuurreservaat wat ik ooit heb gezien en dat midden in de stad. Veel mensen gaan hier in de zomer heen om te zwemmen en ijs te eten. Ook zijn we naar de pier bij de haven geweest en hebben we een stuk rondgewandelt. Weer terug thuis kwam opa eten en heeft die allemaal verhalen verteld over vroeger en over Nederland. Als een klein kind zat ik aandachtig voor de openhaard te luisteren naar zijn verhalen die af en toe een paar Nederlandse woorden bevatte. Na heerlijk gegeten te hebben, hebben we de rest van de avond bij de warmte van het haardvuur doorgebracht. Love it.


  • 04 Mei 2015 - 12:00

    Daddy:

    Wel een beetje karig met de foto's da! Ik wil meer zien.

  • 05 Mei 2015 - 11:13

    Jan-Willem:

    Daniek moet je Volendam hier echt weer bij betrekken?

  • 05 Mei 2015 - 11:13

    Jan-Willem:

    Nee grapje, echt tof allemaal hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniek

Actief sinds 15 April 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 4878

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 18 Mei 2015

Let's start the journey

Landen bezocht: