'Let's go to school' - Reisverslag uit Launceston, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu 'Let's go to school' - Reisverslag uit Launceston, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu

'Let's go to school'

Door: Daniek Marinus

Blijf op de hoogte en volg Daniek

01 Mei 2015 | Australië, Launceston

Donderdag was het dan zover. Mijn eerste dag school. Ik kan niet beschrijven hoeveel zin ik had om naar school te gaan. Samen met Simon liep ik naar de bus en geloof het of niet, ze hebben hier echte ‘Ned Survivalgids’ bussen (voor degene die dit programma niet kennen, denk dan maar aan een Amerikaanse schoolbus). Op school aangekomen mocht ik cool doen tussen alle leraren in de lerarenkamer. Ik kreeg een schooluniform, -ik herhaal het nog een keer- ik kreeg een schooluniform en vervolgens werd ik gekoppeld aan een meisje die ongeveer dezelfde vakken had als degene die ik wilde gaan volgen. Alsof ik in een film speelde liep ik overal nieuwsgierig naar te kijken, heerlijk om zoveel nieuws te zien. Mijn gekozen vakken zijn Math, Musical Theatre, English Communications, Art en Modern History. Het meisje waaraan ik gekoppeld werd heet Jemimah en is super aardig. Al snel werd ik aan heel grade 11 (vergelijkbaar met de 5e klas in Nederland) voorgesteld waarvan er ongeveer drie namen zijn blijven hangen. De dag verliep op rolletjes en ik heb het super naar mijn zin gehad, alles was leuk, alles was interessant en alles was nieuw, ik ben hier dus helemaal op mijn plek. Na school was ik aardig moe en stond er verder niets meer op de planning. (Yay, got to love the jetlag)

De tweede dag stond ik veel te vroeg en veel te enthiousiast in mijn schooluniform klaar, bleek het free dress te zijn (je mag hierbij je eigen kleren aan, baalde ik even, nu ik net zo’n mooi schooluniform had ;)). Op school was alles weer even leuk. Ik leerde meer mensen kennen en onthield minsten vijf namen. Ook de lessen waren weer interessant en met Art kreeg ik prive les in face mapping en ben ik een portret aan het maken van een van de werknemers (ja, ik laat het eindresultaat zien als die klaar is). Omdat er nu mindere dingen nieuw voor me waren moest er iets speciaals gebeuren. En laat nou net in de pauze de helft van de leraren plus een paar leraressen kaal geschoren worden voor een goed doel. ’S Avonds ben ik met Simon en Hannah meegeweest naar een youth conference voor mensen uit Launceston en omgeving, dit was een soort praise dienst met een spreker. Het was heel interessant. Er waren ook een paar vriendinnen van school wat het extra tof maakte. Morgen (vandaag, als deze blog online komt) is het weekend en ga ik de stad bekijken. Als ik niet terug kom naar Nederland over een paar weken dan is dat omdat ik ge-emigreerd ben naar Tasmanie. Liefde.

Oja, sorry voor de overdosis 'leuk' maar ik heb geen woorden die beschrijven hoe ik het hier naar mijn zin heb :)

  • 02 Mei 2015 - 08:23

    Willem:

    Volgens mij vind je het wel leuk daar..

  • 02 Mei 2015 - 09:47

    Lietje:

    Da! Dat klinkt weer mega tof! Maarre emigreren.... ;-) Ach goeie reden voor ons om je op te zoeken! Geniet er verder van leukerd! Liefde!

  • 02 Mei 2015 - 12:01

    Jan-Willem:

    Je mag niet emigreren hoor Daniek! Dat is saai.

  • 03 Mei 2015 - 10:41

    Piet.:

    Tof dat je het zo naar je zin hebt, enjoy!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniek

Actief sinds 15 April 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4882

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 18 Mei 2015

Let's start the journey

Landen bezocht: