'Melbourne it is' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu 'Melbourne it is' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu

'Melbourne it is'

Door: Daniek Marinus

Blijf op de hoogte en volg Daniek

17 Mei 2015 | Australië, Melbourne

Aangekomen op school in Melbourne kwamen ze erachter dat ik een meisje was. He blijkt een she te zijn. Door een spelfout, Daniek werd Daniel, van de directeur, dachten alle leraren dat ik een jongen was. Niets bleek minder waar. Na mijn komst kreeg ik het nieuws te horen dat er twee ongevallen waren gebeurd met leerlingen uit de examenklas binnen een week tijd op het Luther College. Dit heeft een zeer grote impact op de hele school gehad en een bezoek van een exchange student uit hetzelfde jaar maakte het er niet gemakkelijker op. Desalniettemin hebben ze me heel warm ontvangen en heb ik twee goede dagen bij de school gehad. Ik kreeg een rondleiding door de school en werd hartelijk ontvangen bij verschillende expertises zoals Arts, Wood Crafting, Musical Theatre en Food Technology. Donderdagavond ben ik samen met Jesse (mijn hostbroer) homeless people eten wezen geven. Dit was een geweldige ervaring en een mooie kans om ook een andere kant van de stad te zien. We verzorgden voorgerecht, hoofdgerecht en dessert en ik raakte met veel mensen in gesprek. De oprechtheid van de mensen heeft mij heel erg geraakt en ik heb een aantal hele bijzondere verhalen gehoord.

Vrijdag ben ik in mijn eentje naar Melbourne-city geweest. Hier heb ik eerst het Victoria Arts Museum bezocht wat een echte aanrader is. Zowel moderne kunst als kunst uit de zeventiende eeuw zijn hier goed vertegenwoordigd. Na het museum ben ik naar Federation Square gegaan wat prachtige kunst ademt. 's Middags besloot ik een tweede museum te bezoeken, ditmaal over film- en tv-geschiedenis. Hier is interactie met de bezoeker zeer aanwezig en dat maakt het museum heel erg leuk! Na de stad ben ik met mijn hostbroer en zus naar een youth-evening van de kerk geweest waar ik nog weer meer namen moest zien te onthouden. Zaterdag had ik een relaxt dagje en ben ik naar een 'huge' market geweest, waar mijn gastgezin altijd de boodschappen doet. Jesse en ik zochten verschillende fruitsoorten op die we nog nooit hadden gehad en gingen 's middags proeven of ze lekker waren (misschien een goede aanvulling: ze smaakten allemaal goed :-)) 's Avonds was ik door de directeur van de school uitgenodigd voor een diner ter ere van mijn komst bij hem thuis. Ik at voor het eerst in mijn leven kangoeroe vlees (smaakte beter dan verwacht) en had ik mijn eerste 'grotemensendiner'. De laatste dag brak aan waarin ik samen met mijn hostfamily naar de kerk ben geweest en Chinees heb geluncht. Na afloop van de lunch kwam de directeur van Luther College en zijn familie me ophalen en hebben zij mij de rest van de middag vermaakt. 's Avonds vertrok mijn vlucht vanuit Melbourne en begon de trip naar huis...

Nog één laatste blog voordat dit hoofdstuk afgesloten kan worden!

  • 19 Mei 2015 - 11:08

    Mariet:

    Ontroerend om te lezen dat er zo goed voor je wordt gezorgd!
    Heel attent

    Groet, Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniek

Actief sinds 15 April 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 4866

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 18 Mei 2015

Let's start the journey

Landen bezocht: