'The sleeper' - Reisverslag uit Launceston, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu 'The sleeper' - Reisverslag uit Launceston, Australië van Daniek Marinus - WaarBenJij.nu

'The sleeper'

Door: Daniek Marinus

Blijf op de hoogte en volg Daniek

29 April 2015 | Australië, Launceston

Aangekomen bij mijn hostfamily ontmoet ik het hele gezin. Ben en Tina, mijn tijdelijke papa en mama, Hannah hun achttien jarige dochter en Simon hun zoon van zestien. Een warm welkom en een prachtig huis later zit ik in mijn kamer. Ik heb me voorgenomen wakker te blijven tot na het eten zodat mijn jetlag minder lang zal duren. Zoals jullie hebben kunnen lezen kan ik me niet goed aan mijn tacktieken houden want ook deze mislukte. Om half twaalf ‘s ochtends val ik in slaap om vervolgens om tien uur ‘s avonds weer wakker te worden. Mijn eerste diner met mijn nieuwe familie heb ik al gemist. De volgende ochtend kom ik met een gezicht als een boer die kiespijn heeft de keuken binnenlopen. Gelukkig stellen ze me gerust dat ze al zoiets verwacht hadden en kreeg ik de bijnaam ‘The Sleeper’. Het ijs is gebroken.

Ben is op het idee gekomen om mij een dag op sleeptouw te nemen naar een paar plekken die ik gezien moet hebben. Hij haalt Tina over om zich ziek te melden voor werk en Hannah om haar colleges van die dag te skippen. Beide geven ze toe en komen ze mee. We beginnen bij een waterval en met een heerlijke wandeling. Het weer is lekker voor deze tijd van het jaar. We vervolgen onze weg naar een prachtig uitzichtpunt. Hier gooien we stenen naar beneden om te zien hoe diep het is. Ik loop overal rond met een glimlach alsof ik net te horen heb gekregen dat Nick en Simon mijn nieuwe buurmannen worden. Na dit uitzicht eindigen we de dag bij een opvangreservaat waar ik een Wombat mag vasthouden, de beruchte Tasmanian Devils zie en kangoeroes mag voeren en knuffelen. Ik huppel met de kangoeroes door het land en zing mee op een valse toon met de vogels (dit hoef je je niet in te beelden want het ziet er niet uit kan ik je vertellen). Dit is heerlijk genieten in Tasmanie!

Morgen ga ik trouwens voor het eerst mee naar de school waar Simon ook heengaat. I cannot wait :-)

  • 29 April 2015 - 10:39

    Femmy:

    Super leuk, Daniek! Veel plezier op school.

  • 29 April 2015 - 11:07

    Daniek:

    Klinkt heeeerlijk dit.
    Veel plezier nog jij! ❤

  • 29 April 2015 - 12:37

    Daniek:

    Daniek veel plezier. (ook met die speelgoedbeesten..)

  • 29 April 2015 - 18:46

    Ria:

    superrrrrrr! Geniet er van en maak vooral ook mooie foto's!

  • 29 April 2015 - 19:03

    Ewout Pit:

    Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.

  • 30 April 2015 - 08:09

    Willem:

    Gaaf!

  • 30 April 2015 - 11:05

    Friso :

    Hoi Daniek,
    Klinkt top! Wat(meer) foto's op facebook wellicht?
    Hoe zag die Combat eruit dan??

  • 30 April 2015 - 15:56

    Pake En Beppe:

    hoi Daniek, fijn dat alles goed met je gaat. Je bent wel ver weg hoor! Veel plezier van pake en beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniek

Actief sinds 15 April 2015
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 4867

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 18 Mei 2015

Let's start the journey

Landen bezocht: